duminică, 15 iunie 2008

Oculismul

PREJUDECÁTĂ, prejudecăţi, s.f. Părere, idee preconcepută (şi adesea eronată) pe care şi-o face cineva asupra unui lucru, adoptată, de obicei, fără cunoaşterea directă a faptelor; prejudeţ, prejudiciu. – Pre1- + judecată (după fr. préjugé).
PRECONCEPÚT, -Ă, preconcepuţi, -te, adj. (Despre idei sau păreri) Admis, adoptat dinainte, fără o cercetare sau o experimentare prealabilă. – Pre1- + conceput.


Ochelarii vad mai prost ca ochii sanatosi?

eram la liceu la o ora de sport. unei fete i-a cazut un cercel micutz. profesorul de sport a oprit ora si a zis toata lumea sa caute cercelul pe jos. s-a uitat la mine, care port ochelari, si imi zice: tu nu, ca ai ochelari.

wtf!!

i-am zis ca eu cu ochelari vad la fel de bine ca un om care nu poarta si are vederea buna. i-am zis ca s-ar putea sa am vederea chiar mai buna! pai normal, pt ca eu m-am dus la oculist, mi-am facut control, si mi s-au prescris niste lentile care mi-au corectat vederea la dioptrii zero. pt ca daca am dioptrii de -1.75, mi s-au facut lentile ca atare, de 1.75, care sa suplineasca diferenta. -1.75 + 1.75 = 0. ca atare dioptriile mele sunt zero. dar...

dar tu, care nu porti ochelari, zici ca vezi bine. de fapt, habar n-ai ce dipotrii mici poti sa ai, poate ai -0.25, sau +1. ca n-ai fost la control. deci nu stii cat de bine sau de prost vezi. si, surpriza, s-ar putea sa nu vezi chiar atat de bine cum credeai! s-ar putea sa ai ceva mici dioptrii, sau strabism, sau alte defecte in fundul de ochi sau pe retina de care sa n-ai habar. adica poti sa nu vezi perfect. si la urma urmei, cati dintre neochelaristi au vederea cu adevarat perfecta?!

:))

deci un ochelarist s-ar putea sa vada mai bine decat un neochelarist!

q.e.d.

Related Posts :



0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

Exprimă-te cu încredere. S-ar putea oricum să nu citească nimeni :D