vineri, 27 martie 2009

1000 de ani de pauză

1000 de ani de pauză. Atât ştiu eu de la Istorie, între anii 200-300 d.Hr. în care romanii ocupau Regatul Daciei, şi anii 1300-1400, când apar Negru Vodă, 1290-1300 (potrivit legendei, fondatorul şi primul voievod al Ţării Româneşti), Basarab I - Basarab Întemeietorul, considerat şi el fondatorul Ţării Româneşti, când apar Vlad Ţepeş, 1431, şi Ştefan al III-lea, supranumit Ştefan cel Mare, 1433.

Nici o problemă. Dar..
..Între aceste date aproximative, 300-1300, s-a întâmplat....... ce?

Au trecut peste noi hoarde de nu ştiu ce. Şi cohorte de nu ştiu ce. Şi cirezi de nu ştiu ce.

OK.. zic. Dar 1000 de ani?!?

1000 de ani au trecut peste noi chiar toţi? Toţi arabii, toţi hunii, toţi mongolii, toate neamurile, toţi ăia? Şi noi ce făceam? Pârjoleam fântânile? Otrăveam viile? Secam pădurile? Şi cât. 1000 de ani? Ne-am bătut cu romanii 200 de ani şi gata, 1000 de ani după aia n-a mai crâcnit nimeni? N-am mai avut nici un conducător, nimeni să ne conducă, nimeni să ne apere, nimeni să nu facă nimic, să nu fi fost nimic notabil, nimic de menţionat, să rămână istoriei? 1000 de ani?

Mi se pare un hiatus enorm. 10 ani înţeleg, 100 la fel. 1000 nu. Păi gândeşte-te numai din 1848 încoace, în ~160 de ani, câte s-au întâmplat. Păi cum a scris Eminescu la lumânare Luceafărul, Floare albastră, Sara pe deal, O rămâi şi Epigonii în 1884, şi cum scriem noi acum aberaţiile noastre pe blog. Cu ce s-au dus la răscoală iobagii în 1907 şi cu ce se atacă acum zgârie-norii, cu avioanele.

Şi în 1000 de ani nu s-a întâmplat nimic?

Dacă accepţi provocarea, eşti bine-venit să mă luminezi.


Nu crede in miracole. Bazeaza-te pe ele.
Digital Elf loves ya all

Related Posts :



1 comentarii:

  1. Anonim

    si eu mi-am pus aceasta intrebare insa nu am gasit raspuns nicaieri.

Trimiteți un comentariu

Exprimă-te cu încredere. S-ar putea oricum să nu citească nimeni :D