joi, 16 aprilie 2009

Ce e alea?

Prin amabilitatea unei verze, am găsit un cuvânt de mult căutat: misandră. Nu, nu e floare. Aşa cum pare la prima vedere, la noi ăştia mai inculţi.

misándră adj., s. f. (femeie) care suferă de misandrie. (< fr. misandre)

(Ce-mi plac dicţionarele astea, cu răspunsul integrat în întrebare: misandră, care suferă de misandrie. D'oh!, stupid me, nu-mi dădeam seama de ce suferă misandra: de misandrie. Păi şi ce pana mea înseamnă misandrie??)

misandríe s.f. Repulsie faţă de bărbaţi. [Gen. -iei. / < fr. misandrie, germ. Misandrie, cf. gr. misein – a urî, aner – bărbat].

Bun. Deci o misandră (nu cred că există şi un misandru) urăşte bărbaţii, aşa cum misoginul urăşte femeile.

Dar my point is: cum se numesc între ele cuvintele misandră şi misogin? Că antonime nu sunt. Antonimele sunt cuvintele cu sens opus: frumos-urât, bun-rău. Dar astea două nu au sensuri opuse, pentru că amandouă presupun urârea (există aşa ceva?) cuiva. Doar că obectul de urât e diferit.

..Deci? Ce e alea?


Nu crede in miracole. Bazeaza-te pe ele.
Digital Elf loves ya all

Related Posts :



8 comentarii:

  1. varza

    Hehehe, ce existentiala ti-am creat :P
    Sunt sinonime mai degraba.

  2. Digital Elf

    :) Mă freca de mai demult problema asta, dar nu ştiam cuvântul şi ca atare nu o puteam pune în pagină. Existenţiale mai am eu, diverse, vezi categoria Sideraţii. Şi încă nu le-am elucidat pe toate...

  3. varza

    Am vazut ca ti-ai facut cont pe forum, iti urez si aici bine ai venit si ti-am pus si link acolo, ma rog pe forum am apare linkul ca text, dar cine vrea il ia cu copy paste si ajunge la tine. Daca te umpli de verze, sa stii de ce :P
    Uite aici:
    http://verze.ro/index.php/Forum/la-palavre-cu-admina/12277-Cine-scrie-despre-verze/Page-1.html?limitstart=10

  4. dil

    ca sa vezi ce ma duce capul tre sa si nimeresc cu indicatiile, hai sa videm de sunteti profesori buni :p

    testing testing

  5. Essences

    Cred ca si eu sunt, dar nu cu toti :)
    Iti doresc un Paste fericit si fie ca toate dorintele sa ti se indeplineasca! te pup.
    Inka

  6. Digital Elf

    cum, inka, nu mai sunt analfabet?

  7. Anonim

    No, hai sa ma bag si eu in seama, acu ori te lamuresc ori te bag si mai mult in ceata.

    Ele sunt hiponime, hiponimia fiind o relatie asociativa intre doua cuvinte care au la baza un concept comun

    o explicatie mai basic aici
    http://ro.wikipedia.org/wiki/Hiponimie

    daca te pasioneaza semantica si vrei sa aprofundezi subiectul , uite aici material
    http://ebooks.unibuc.ro/filologie/terminologie/main21.htm

  8. Pupette

    Misandria-μισανδρία vine de fapt din greaca:
    cuvant compus din verbul μισώ / a urî si άνδρός/ barbat sau partea masculina.

Trimiteți un comentariu

Exprimă-te cu încredere. S-ar putea oricum să nu citească nimeni :D