vineri, 29 mai 2009

Ipocrizie

Să fim oneşti, suntem ipocriţi până în măduva oaselor. E adevărat că şi societatea de azi te înrăieşte, dar suntem ipocriţi şi cu prietenii.

- Bună! Ce faci?
De parcă te interesează ce face omul. De fapt, nu ştii cum să treci mai repede la subiect. Dar faci o introducere, poate pe om îl freacă o treabă în mod deosebit şi se slobozeşte la gură, aşa mai afli şi tu o bârfă nouă, s-o dai repede la amicii comuni, să râdeţi de om pe la spate.
De ce nu zici pe bune: Băi, mă grăbesc, am şi eu nevoie de..

- Ce să fac.. Bine.
De fapt, habar n-ai tu ce zi de cacao am avut azi, m-am mai făcut şi de râs, dar mi-e ruşine să-ţi zic pentru că tu duci vorba la toţi amicii comuni şi o să râdeţi de mine pe la spate.
De ce nu zici pe bune: Mă, m-am cam făcut de cacao azi, că sunt prost, dar îţi povestesc altădată că ai zis că te grăbeşti.

- Arăţi bine, înseamnă că o duci bine.
De fapt, ori nu arăţi bine dar te complimentez că am nevoie de ceva de la tine, ori chiar arăţi bine şi sunt al dracului de invidios: ce bine arată scârba.
De ce nu zici pe bune: Ce ţi-ai pus cămaşa aia pe tine că arată ca dracu'.

- Eh.. Mulţumesc de compliment, eşti amabil. Nici tu nu arăţi rău.. Ai fost la sală sau ce?
Adică fi-ţi-ar faţa aia de ţăran tu nu te uiţi la tine?

De ce trebuie să jucăm teatru? De ce să nu spunem lucrurilor pe nume? De ce să ne obosim să periem, să complimentăm, să socializăm, să păcălim ca să obţinem ce? O picătură de amăgire? Ai intrat în horă, acum trebuie să joci: picătură după picătură, ca apa care învârte continuu roata morii, ţac ţac ţac, că dacă schimbi foaia se rupe tot, se uită prietenii la tine cu ochii beliţi ca la urs şi o rup la fugă şi rămâi singur cuc cu sinceritatea ta în realitatea crudă.

Pa, mai vorbim, v-am pupat.
'ra-ţi ai dracului de simpatici.


Nu crede in miracole. Bazeaza-te pe ele.
Digital Elf loves ya all

Related Posts :



3 comentarii:

  1. brightie

    Are si politetea rolul ei de ungere a relatiei. N-as numi-o tocmai ipocrizie...
    iar contextul e destul de important.

  2. Florin

    De ce ? Simplu. Omul e parsiv, iti spune ceva bun doar din interes. Putini sunt cei care iti sunt prieteni adevarati si spun adevarul. Un prieten adevarat vine si iti spune "Arati ca dracu` azi. Mai barbiereste-te." Un parsiv spune "Ce bine arati azi" si dupa 5 metri se gandeste "Ce cretin". Asta e educatia, mentalitatea si realitatea.

  3. Digital Elf

    brightie, cum vezi tu numai partealuminoasa... :)

    florin, asa e, asta am vrut si eu sa zic, nu am mai intalnit de multi ani pe cineva care sa poata spune adevarul in fata, si nici macar pe cineva care sa il poata accepta.

Trimiteți un comentariu

Exprimă-te cu încredere. S-ar putea oricum să nu citească nimeni :D