miercuri, 13 ianuarie 2010

Cărţile copilăriei, personaje

N-am mai citit blogul meu de ceva vreme până mai azi. M-am uitat cu curiozitate, oi mai fi scris şi eu ceva nou? Dezamăgire: n-am scris.. Vorba lui Owe: viaţa suge.

M-o plesnit Brightie cu o treabă. Mi-o dat de lucru să mă apuce nostalgia.. Cică să memorez eroii cărţilor copilăriei mele. Ordinea nu este nici crescătoare nici descrescătoare.

1. Ion a lui Rebreanu. M-a marcat toată tinereţea cum a mamelit-o el pe sobă pe Ana pe ţâţele ei ca merele. A fost eroul meu multă vreme. Way to go, partner. Dă-i tu şi pentru mine..

2. Colţ Alb a lui Jack London. Super băiat Colţ Alb ăsta, acest White Fang al copilăriei tihnite. Înfometat, bătut şi obligat să îi frigă pe alţi câini. După care.. paradisul.

3. Nică a lui Creangă. Ce să povestesc, parcă mă bătea şi pe mine când citeam cum îl bate pe el.

4. Maimuţa lu ăla Singur pe lume a lui Hector Malot. Băi nu-ţi poţi închipui cât am bocit când muri Joli-Coeur. Băi dar am avut jale mare vreo 2 săptămâni..... Şi-acuma îmi mai plesneşte un vârf de lacrimă de mila lu bietul maimuţ.

5. Fram Ursul Polar a lui Cezar Petrescu. Cred că tot dintr-o cauză de viaţă grea pe care o ducea. Şi am mai vazut şi filmul. Sau l-am pus de umplutură. Nu ştiu.

6. Rumburak - un fel de Severus Snape de azi. Fermecător. Chiar dacă o lua pe coajă tot timpul.

7. Rahan - atâââât. Cum se bătea el ca Bruce Willis cu toţi dinozaurii şi ieşea din toate situaţiile imposibile şi salva toţi neandertalii nga-nga-ngî. Plus cum îşi alegea el drumul la sfârşitul episodului învârtind cuţitul pe o piatră. Aaaarrrgghhhh zzzup splashhh. Ce muşchi avea el. Dar ce gagici avea! Uga uga.

8. Ulise Pieptosul, Pielea şi Osul. Legendele Olimpului ilustrate şi povestite, re-povestite şi re-citite de 10 ori pe vară. Ce mai, era fratele meu. Vroiam să-mi fac sandale ca ale lui din poză.

9. Prâslea cel Voinic şi Merele de Aur. Nici acum nu ştiu cine e autorul. E basm popular? Deci Prâslea. Sau cine îşi pusese ţepuşi de jur împrejur ca să nu adoarmă când păzea nu ştiu ce grădină. Nu mai ştiu cine ce păzea, el sau fra-su, să fure el sau să nu i se fure lui, să-l mănânce ursul sau să omoare ursul, dar ştiu că am zis că era tare deştept, pe mine nu m-ar fi dus mintea să fac la fel.

10. WinneTu la Mine. Câte şi mai câte cărţi cu caiboi, de la Karl May citire.. Citite noaptea pe sub plapumă cu lanternă cu baterie d-aia mare pătrată cu 2 lamele lungi. Ce-mi tresărea inima când trecea noaptea maică-mea la baie şi bătea în uşă (să sting): Luminaaaa!

Aş mai fi zis Jules Verne. Dar nu e un personaj. Ci mentorul meu până am dat de SF modern când m-am făcut mare. Gen Philip K. Dick. Dar despre asta, într-o emisiune viitoare.

Ms Brightie pt leapşă. Oooof viaţa meaaaa...

Ce zici, Bulaga, te bagi?
Şi Iulia m-ar interesa ce a citit când era mică.
I-aş da temă şi lui Owe dar mi-e că mă aleargă prin curte cu Harley-ul până mă face lanţuri de zăpadă.

Nu crede in miracole. Bazeaza-te pe ele.
Digital Elf loves ya all

Related Posts :



6 comentarii:

  1. brightie

    4. mdeci vrusei si io sa zic de biata maimu', da' nu mai stiam cum o cheama. ba-mi inchipui, ca nu numai tie ti-o stors lacrimalele.
    2. da, clar si colt alb e p-acolo, dar noah, aia e parca mai pentru baieti, cartea.
    Fram, dragul de el... il uitasem.
    Asta o fost prima carte pe care o citit-o junioru' mio singurel :)

  2. Ella

    Iti mai amintesti fat-frumos cand era mic de octav pancu iasi?

  3. tanguero

    Elfule nu te supara da nu o sa iau leapsa asta. Ca ma apuca plansul. Cand vad ca din 100% carti noi 99% sunt basini despre sex....

  4. deletrrix

    Toate panzele sus si La Medeleni. Si Seri albastre (cam comunista pe alocuri, ca era cu UTC-isti, dar tot draguta ramane). Si toate cartile cu povesti nemuritoare. Am abuzat un pic de leapsa ta. :)

  5. Digital Elf

    n-ai abuzat deloc, deletrrix. n-ai mai comentat de foarte mult timp. esti binevenita oricand, stii.

  6. Cristian Bulaga

    cu scuzele pentru intarziere, am onorat si eu leapsa ... o saptamana faina

Trimiteți un comentariu

Exprimă-te cu încredere. S-ar putea oricum să nu citească nimeni :D