marți, 25 mai 2010

Liberul arbitru

Liberul arbitru, sau libertatea omului de a alege între posibilităţile care i se oferă.

Se spune ca destinul ti-e scris. Si ca vrei nu vrei, ti se va intampla ce trebuie, fie ca vei fi bolnav, sau vei muri, sau vei trai singur, sau vei castiga la loto. Ca nimic nu este intamplator, si nu exista coincidente. Totul este predestinat.

Dar.. vin altii care spun ca exista si un liber arbitru. Adica sa ai impresia ca faci tu o alegere, nefortat de nimeni. Ceva la noroc, pe care oricand puteai alege invers. La noroc.

Ei, nu cred ca exista liber arbitru. Nu cred ca faci o alegere la intamplare. Poate ti se pare TIE ca ai ales la intamplare, dupa liberul tau arbitru. Dar de fapt, ai ales CEEA CE TREBUIA SA ALEGI.

Clar?

Nu crede in miracole. Bazeaza-te pe ele.
Digital Elf loves ya all

Related Posts :



27 comentarii:

  1. Mariean Viorel

    CLAR.

  2. Digital Elf

    multumesc, domnule viorel. sanatate.

  3. Unknown

    Si acel ,,trebuie" cine il stabileste?

  4. Digital Elf

    destinul.

  5. Anonim

    eu sunt de parere ca dstinul si-l face omul...si ce-si face fiecare cu mana lui se cam defineste ca fiind ,,lucru manual,,

  6. Mariean Viorel

    Doamnei 'anonim' :nu poti opri o locomotiva punandu-te in fata ei dar poti umbla la manete si butoane; pana una alta esti in tren deja. Adica lucrul manual care se cere..

  7. Digital Elf

    tare explicatia, domnule. mi-a placut. e de tinut minte.

    si anonimului.ei de mai sus: nu cred ca ai vreun control in ceva. poate sa vina fericirea la tine si sa-ti treaca pe la ureche ca dormeai. sau iti doresti ceva cu ardoare si te trezesti cu acel lucru in brate ca picat din cer. fara sa fii facut nimic pentru asta. dar acest "picat din cer", ce vrea sa spuna? la ce se refera? nu la doamne-doamne?

  8. Anonim

    Elfule poate ca sunt sceptic/a ...dar mie nu mi-a picat nimic din cer...M-am spetit invatand ,m-am spetit muncind asa ca....
    Sa ne intelegem ,la Doamne-Doamne nu ma rog decat de sanatate ca restul le fac eu .

  9. Anonim

    Da Mariean ,despre asta vorbesc ,datul din maini si din picioare .Exemplul tau cu locomotiva este perfect.

  10. Digital Elf

    pentru anonimul sceptic/a: pai vezi? asta ti-e destinul: sa te spetesti. daca era sa primesti de-a gata, ce, nu primeai daca era?

  11. Aiana

    Elf s-o dam pe fata daca o tinem tot asa ...
    Poate ai dreptate si speteala este tot un destin Noi doi mereu avem polemici de dezbatut si cand semnez anonim :D

  12. gigi

    O sa va rog sa imi permiteti o abordare un pic diferita...Poate e un destin , dar eu cred ca cel mai mult noi influientam destinul...orice actiune are un efect major asupra viitorului....Adica cam ce am vazut in Butterfly effect.Cum zicea Mariean , noi suntem la manete

  13. Digital Elf

    da, aiana, nici o problema. imi place "debate"-ul.
    gigi, iti permiti singur, ca e o tara libera :D dar nu cred ca noi influentam nici un destin. ceea ce facem facem ca asa trebuie sa facem. daca e sa dai bine din manete, e ca asa trebuia sa dai, bine. daca e sa adormi la volan ca sa ti se intample o nenorocire, vei adormi si odihnit.

  14. Mariean Viorel

    gigi a inteles gresit cred ca nu a mai facut de mult UN VARSATOR (adica o betie).
    Scuze pt interventie.

  15. gigi

    Oricum imi sustin punctul de vedere , destinul e influientabil, argumentand ca toti suntem si un pic imprevizibili(dezaxati) sunt sigur ca cei care au trait alturi de o femeie stiu deja

  16. gigi

    Nu dati cu pietre in geam , ca nu e bicicleta voastra...moreala : La sah nu se bate penalty

  17. Mariean Viorel

    Depinde cu cine joci...

  18. Claudia

    eu cred ca la fiecare alegere pe care trebuie sa o facem, exista doar doua variante: una rea si una buna. nu cred sa existe cale de mijloc in sensul asta. si depinde de noi ca sa alegem varianta buna in asa fel ca sa ne mearga bine mai departe. si eu cred ca suntem construiti genetic sa alegem varianta buna dar din motive pe care nu am reusit sa mi le explic, cateodata alegem si varianta rea. aceea care nu duce la nimica bun si pe care din pacate noi stim ca e rea.

  19. Aiana

    gigi ,n-am inteles la ce te referi cand spui ca cei care au trait alaturi de o femeie sunt imprevizibili (dezaxati)
    sau... si zic!eu zic! vrei sa zici ca femeile sunt imprevizibile... si eu traduc aici dezaxate, hmmmm!
    afla de mine ca o femeie isi influenteaza mai usor destinul
    si crede-ma pe cuvant...:D

  20. Mariean Viorel

    Exista doar actiune sau nonactiune,fiecare alegere presupune variabile diferite cu talcuri si rezultate diferite.Ideea de rau exista doar in mintea noastra pentru ca ne-a fost adanc infipta in codul genetic de diferitele instrumente de dominare folosite la scara mondiala(ex:religia).Este ca formula lucrului mecanic :faci sau nu faci si atat;daca nu iti convine sau daca nu le convine ,asta e altceva.Sa nu-ti para rau pt ce ai facut ci pt ce nu ai apucat sa faci
    Iertare ca nu am avut timp sa scriu mai pe scurt



    ;

  21. Mariean Viorel

    O femeie are impresia doar ca isi influenteaza mai usor destinul;aveti capacitatea de a va plia mai bine pe rezultatele actiunilor voastre ,celorlalti,si de aici si impresia...
    Gigi batea apropo la un amic de-al lui,care a fost casatorit de mai multe ori (asta plasandu-l intre dezaxati si intelepti) . Viata...

  22. gigi

    Aiana , intr-adevar voi aveti mai multe avantaje...dar nu vreau sa vorbesc despre asta pentru ca as putea fi calificat ca un mare misogin.Si DA , femeile sunt inprevizibile , conduse de sentimente si multe altele...si ce e mai grav este ca voi aveti un imens avantaj dar nu stiti sa il folositi.Si da da-ti nastere unor barbati dezaxati...faceti atat "curat" in noi incat ne dezaxati dupa cateva relatii:)))

  23. Mariean Viorel

    Mai usor cu dezaxatii...!(ca te duc la psiholog)

  24. gigi

    nu:)) ca nu stiu sa iau masurile:)) vrei sa lasam Romania fara alt pshiholog?

  25. Mariean Viorel

    nu

  26. raluca tmc

    "Deciziile - nu norocul - va hotarasc destinul."- Jean Nidetch

    "Viata este suma tuturor deciziilor pe care le-ati luat." - Albert Camus

    cam asta este filozofia pe care am inceput eu recent sa o impartasesc.....

  27. Digital Elf

    perfect adevarate amandoua.
    problema e cu deciziile: toata lumea are impresia ca EL a luat decizia aia. de fapt, decizia aia atrebuit s-o iei, ti-era data poate chiar dinainte de a se crea situatia.

Trimiteți un comentariu

Exprimă-te cu încredere. S-ar putea oricum să nu citească nimeni :D